')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://khabarestan24.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

خبرستان 24

دیزل ژنراتورها به طور گسترده در صنایع مختلف از جمله صنعتی، تجاری، مسکونی و شرایط اضطراری استفاده می شوند. در ادامه به بررسی برخی از مزایای دیزل ژنراتورها و نحوه عملکرد آنها می پردازیم.دیزل ژنراتور چگو

banner
جستجوگر پیشرفته




دیزل ژنراتورها به طور گسترده در صنایع مختلف از جمله صنعتی، تجاری، مسکونی و شرایط اضطراری استفاده می شوند. در ادامه به بررسی برخی از مزایای دیزل ژنراتورها و نحوه عملکرد آنها می پردازیم.

دیزل ژنراتور چگونه کار می کند؟

دیزل ژنراتور دستگاهی است که انرژی شیمیایی سوخت دیزل را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. دیزل ژنراتور از دو جزء اصلی تشکیل شده است: یک موتور و یک دینام. موتور سوخت دیزل را برای تولید نیروی مکانیکی می سوزاند که دینام را به سمت تولید برق سوق می دهد.

دیزل ژنراتورها می توانند به عنوان منبع تغذیه اولیه یا پشتیبان برای کاربردهای مختلف مانند صنعتی، تجاری، مسکونی، دریایی و نظامی استفاده شوند.

یک دیزل ژنراتور با پیروی از چهار مرحله اساسی کار می کند:

ورودی: هوا از طریق سوپاپ به داخل سیلندر موتور کشیده می شود.

فشرده سازی: هوا پیستون دیزل ژنراتور را فشرده می کند و دما و فشار را افزایش می دهد.

احتراق: سوخت دیزل در انتهای حرکت تراکمی به سیلندر تزریق می شود و در آنجا با هوای داغ احتراق می شود و می سوزد و انرژی آزاد می کند و گاز را منبسط می کند.

خونریزی: گاز خروجی از سیلندر موتور دیزل از طریق دریچه گاز دیگر و چرخه کامل.

موتور 40 درصد از انرژی سوخت را به نیروی مکانیکی تبدیل می کند و مابقی به عنوان گرما و صدا از بین می رود. نیروی مکانیکی از طریق کوپلینگ یا تسمه به دینام منتقل می شود.

ژنراتورها از القای الکترومغناطیسی برای تبدیل نیروی مکانیکی به الکتریسیته استفاده می کنند. سپس نیرو بسته به پیکربندی و هدف ژنراتور به بار یا شبکه تحویل داده می شود.

مزایای دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتورها یک انتخاب محبوب برای تولید برق به خصوص در مناطق دور افتاده، محیط های سخت و شرایط بحرانی هستند. دیزل ژنراتورها دارای چندین مزیت هستند، از جمله:

راندمان سوخت: سوخت دیزل دارای راندمان سوخت بالایی است، به این معنی که می تواند انرژی بیشتری در هر واحد نسبت به سایر سوخت ها تولید کند. دیزل ژنراتورها با استفاده از سوخت کمتر می توانند مدت طولانی تری کار کنند و در هزینه ها صرفه جویی کنند و آلاینده ها را کاهش دهند.

دوام: موتورهای دیزلی قوی و انعطاف پذیر هستند و قادر به تحمل دما و فشار بالا هستند. دیزل ژنراتورها می توانند در شرایط سخت، مانند آب و هوای شدید، گرد و غبار، رطوبت و لرزش، بدون به خطر انداختن عملکرد یا قابلیت اطمینان کار کنند.

تعمیر و نگهداری: موتورهای دیزلی دارای قطعات متحرک کمتر و بدون شمع یا کاربراتور هستند که خطر خرابی مکانیکی و نیاز به سرویس مکرر را کاهش می دهد. تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتورها آسان است و فقط به تعویض منظم روغن و تعویض فیلتر نیاز دارند.

ایمنی: سوخت دیزل نسبت به بنزین یا پروپان کمتر قابل اشتعال و انفجار است که خطر آتش سوزی و انفجار را کاهش می دهد. دیزل ژنراتورها برای جلوگیری از حوادث و صدمات به تجهیزات ایمنی مانند کلیدهای مدار، محافظ اضافه بار و دکمه های توقف اضطراری نیز مجهز هستند.

مزایا: دیزل ژنراتورها را می توان برای مقاصد و کاربردهای مختلفی مانند صنعتی، تجاری، مسکونی، دریایی و نظامی استفاده کرد. دیزل ژنراتورها را می توان به گونه ای پیکربندی کرد که نیازهای برق و مشخصات مختلف مانند ولتاژ، فرکانس، زمان و توان را برآورده کند.

دیزل ژنراتور بالدوین و ولوو

برندها و مدل های زیادی از دیزل ژنراتور در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی ها و ویژگی های خاص خود را دارند. دو دیزل ژنراتور Bidon و دیزل ژنراتور ولوو هستند.

دیزل ژنراتور بادوین

دیزل ژنراتور Baudouin توسط Baudouin، یک شرکت فرانسوی که از سال 1918 موتورهای دیزلی تولید می کند، تولید می شود. Badwin خط کاملی از محصولات PowerKit را از 15 تا 3125 کیلو ولت آمپر ارائه می دهد که یکی از جامع ترین خطوط موجود در بازار امروز است.

دیزل ژنراتورهای Baudwin برای کاربردهای تولید برق مانند برق آماده به کار اضطراری (ESP)، برق اولیه (PRP)، برق پیوسته (COP) و توان مداوم دوگانه (DCP) طراحی شده اند. دیزل ژنراتورهای Baudwin قابل اعتماد، بادوام، مقرون به صرفه و مطابق با استانداردهای آلایندگی مختلف هستند.

کیفیت دیزل ژنراتور بادوین

دیزل ژنراتور Badwin دارای مزایای زیادی است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی شده برای مطابقت با بالاترین استانداردهای کیفیت، عملکرد و دوام.

آنها را می توان برای منبع تغذیه پشتیبان، اولیه یا مداوم در برنامه های مختلف مانند تنظیمات صنعتی، تجاری، مسکونی یا دریایی استفاده کرد.

آنها در طرح ها، اندازه ها و پیکربندی های مختلف برای مطابقت با نیازها و ترجیحات مختلف موجود هستند.

هزینه نگهداری پایین و عمر طولانی دارند.

سطح سر و صدا و لرزش پایینی دارند و راندمان سوخت خوبی دارند.

ژنراتور دیزلی ولوو

دیزل ژنراتور ولوو توسط ولوو پنتا، یک شرکت سوئدی که بخشی از گروه ولوو است، تولید می شود. ولوو پنتا موتورها و راه حل های قدرت را برای کاربردهای دریایی و صنعتی ارائه می دهد.

ولوو پنتا طیف گسترده ای از موتورهای دیزل ژنراتور را ارائه می دهد که 85-800 کیلو ولت آمپر را برای توان اولیه و 880-94 کیلو ولت آمپر را برای قدرت آماده به کار پوشش می دهد. دیزل ژنراتورهای ولوو پنتا به دلیل عملکرد بالا، مصرف سوخت پایین، آلایندگی کم، تعمیر و نگهداری آسان و عمر طولانی معروف هستند.

سخن پایانی در مورد دیزل ژنراتورها

در نتیجه دیزل ژنراتور وسیله ای است که انرژی شیمیایی سوخت دیزل را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. دیزل ژنراتورها به طور گسترده در کاربردهای مختلف مانند برق پشتیبان، برق اضطراری، برق از راه دور و تصحیح پیک استفاده می شوند. دیزل ژنراتورها نسبت به انواع دیگر ژنراتورها دارای چندین مزیت از جمله قابلیت اطمینان بالا، تعمیر و نگهداری کم، عمر طولانی و مصرف سوخت هستند. انتخاب موتور دیزل مناسب برای نیازهای خاص شما و استفاده ایمن و مسئولانه از آن مهم است.

مطالعه مقاله کامل:  https://www.tejaratefarda.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%88%D8%A8-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%DB%8C-65/44677-%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D9%84-%DA%98%D9%86%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 158


نویسنده
نویسنده : نویسنده خبرستان
تاریخ : [دوشنبه 19 تیر 1402 ] [ 14:10]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
رژیم غذایی مناسب برای سلامت قلب تاریخ : دوشنبه 27 فروردین 1403
آهنگ جدید مهدی مقدم به نام «خط چشم» تاریخ : پنجشنبه 09 فروردین 1403
نکات مهم قبل از خرید ملحفه تاریخ : یکشنبه 05 فروردین 1403
از کنترل های Hunter برای برنامه ریزی مناسب آبیاری استفاده کنید. تاریخ : سه شنبه 15 اسفند 1402
همه چیز درباره بیماری پروستات و علائم آن تاریخ : چهارشنبه 09 اسفند 1402
ورژن آکوستیک آهنگ جدید نوان به نام «عجب بارونیه» تاریخ : جمعه 27 بهمن 1402
کپسول اسپرم سمناکس تاریخ : چهارشنبه 18 بهمن 1402
ساخت فروشگاه سخت افزار (صفر تا 100) تاریخ : پنجشنبه 05 بهمن 1402
آموزش هارکراتین در ایران صورت تاریخ : یکشنبه 17 دی 1402
موزیک ویدیو جدید بابک جهانبخش به نام «عاشقتم که» تاریخ : شنبه 16 دی 1402
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 73
کل نظرات کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 2
تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 148
باردید دیروز باردید دیروز : 243
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 8
بازدید هفته بازدید هفته : 667
بازدید ماه بازدید ماه : 391
بازدید سال بازدید سال : 21,465
بازدید کلی بازدید کلی : 56,879

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.15.6.77
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir