')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://khabarestan24.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

خبرستان 24

آیا ارتودنسی راهی برای درمان مشکلات گفتاری است یا خود باعث مشکلات و مشکلات گفتاری می شود؟ به خاطر دندان هایم نمی توانم درست صحبت کنم. آیا می توانم تحت درمان ارتودنسی قرار بگیرم؟ می گویند ارتودنسی می ت

banner
جستجوگر پیشرفته




آیا ارتودنسی راهی برای درمان مشکلات گفتاری است یا خود باعث مشکلات و مشکلات گفتاری می شود؟ به خاطر دندان هایم نمی توانم درست صحبت کنم. آیا می توانم تحت درمان ارتودنسی قرار بگیرم؟ می گویند ارتودنسی می تواند مشکل من را حل کند اما می ترسم دیگر نتوانم صحبت کنم. آیا این درست است؟ با ما همراه باشید تا به سوالات رایجی که اکثر مراجعین در مورد تاثیر ارتودنسی بر گفتار از ما می پرسند پاسخ دهیم.

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که به رشد صورت، قرار دادن دندان، پیشگیری و اصلاح دندان های نامنظم می پردازد. اهداف اصلی درمان ارتودنسی بهبود عملکرد دندان، زیبایی سلامت عمومی دندان است.

تاثیر ارتودنسی بر گفتار

در نتیجه می توان گفت که هدف اصلی درمان ارتودنسی رفع مشکلات عملکردی دندان است که می تواند به فک مفصل و دندان های کج آسیب برساند. البته برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله رنگ ارتودنسی دخترانه را مطالعه کنید. همچنین ارتودنسی می تواند دندان های آسیب دیده را ترمیم کند و با صاف کردن دندان ها و اصلاح فک پشت یا جلو به زیبایی صورت شما کمک کند.

مراحل ارتودنسی دندان چیست؟

روش انجام ارتودنسی با استفاده از دستگاه های ثابت چند مرحله ای است. در طول درمان می توان از انواع مختلف این روش و سایر ابزار و تجهیزات برای آنها استفاده کرد. البته برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله هزینه پیوند مغز استخوان را مطالعه کنید.

نصب براکت ارتودنسی

این کار معمولا در دو یا سه جلسه انجام می شود. به طور معمول در اولین ویزیت، براکت ها در جلوی دندان ها و فاصله ها بین دندان های آسیاب قرار می گیرد. در ویزیت دوم سیم ارتودنسی انتخاب و در براکت ها نصب می شود. علت بی حسی دندان ها را بخوانید.

تراز و صاف کردن دندان ها

در این زمان زاویه دندان ها تنظیم شده و دندان ها صاف می شوند. این مرحله معمولا در چند مرحله با استفاده از سیم نیکل تیتانیوم ساده انجام می شود. البته برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله مراحل کار در لابراتوار دندانپزشکی را مطالعه کنید.

اصلاح فک پایین جمع شده

این مرحله در درمان ارتودنسی بسیار مهم است، زیرا تا زمانی که پوسیدگی به طور کامل اصلاح نشود، نمی توان دندان های جلویی را به درستی تراز کرد. برای این کار به سیم های محکم نیاز است و برای این منظور از سیم های فولادی با قطر حداقل 16 استفاده می شود که بیشترین تأثیر در این مرحله سیم های 19 و 25 خواهد بود. ترمیم را می توان با کمک موبایل اصلاح کرد. ذهن در ارتباط با فک پایین ثابت

مراحل ارتودنسی چیست؟

فرآیند انجام ارتودنسی با استفاده از دستگاه های ثابت دارای استانداردهای خاصی است. این روش انواع مختلفی دارد و در طول درمان می توان از ابزار و وسایل دیگری برای آنها استفاده کرد. البته برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله هزینه کاشت پودر استخوان را مطالعه کنید.

نصب براکت های ارتودنسی

این کار معمولا در دو یا سه جلسه انجام می شود. به طور معمول، نگهدارنده‌ها در جلوی دندان‌ها و اسپیسرها بین دندان‌های آسیاب در اولین ویزیت قرار می‌گیرند. در ویزیت دوم سیم ارتودنسی انتخاب شده و روی براکت قرار می گیرد. علل حساسیت دندان را بخوانید.

تراز و صاف کردن دندان ها

در این مرحله زاویه دندان ها تنظیم شده و دندان ها صاف می شوند. این مرحله معمولاً در چند جلسه با سیم های نیکل تیتانیوم انعطاف پذیر انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر البته می توانید مقاله مراحل کار در لابراتوار دندانپزشکی را مطالعه کنید.

اصلاح قسمت پایین کمر

این مرحله در اکثر روش های ارتودنسی بسیار مهم است زیرا تا زمانی که فرورفتگی به طور کامل اصلاح نشود، دندان های جلویی نمی توانند به درستی روی هم قرار گیرند. برای این کار به سیم های محکم نیاز است و برای آن از سیم های فولادی با قطر حداقل 16 استفاده می شود. سیم های 19 و 25 در حال حاضر بیشترین آسیب را خواهند دید. عقب رفتن را می توان با استفاده از ارتودنسی متحرک فک بالا و همچنین ارتودنسی ثابت فک پایین اصلاح کرد.

زاویه دندان های جلویی بالا را اصلاح کنید

این کار معمولاً پس از اصلاح رگرسیون فک پایین انجام می شود. رشد فک پایین قدامی کاهش رشد فک بالا و جدا شدن دندان های آسیاب به این کار کمک می کند.

پایان کار

زمانی که دندان های ثنایا، دندان نیش و دندان های آسیاب به درستی در کنار یکدیگر قرار گیرند، مرحله نهایی کار انجام می شود. این مرحله به دقت بالایی نیاز دارد، زیرا براکت و بریس باید به درستی تنظیم شوند تا نتیجه نهایی قابل قبول باشد. در نتیجه تغییر محل قرارگیری بریس ها و بریس ها در این مرحله رایج است. برای ایجاد انسداد مناسب در انتهای عمل می توان از نوارهای لاستیکی روی دندان های فک بالا استفاده کرد.

مراجعه به منبع: https://realtimedentist.com/1401/12/متخصص-ارتودنسی-دندان-در-تهران/


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 276


نویسنده
نویسنده : نویسنده خبرستان
تاریخ : [سه شنبه 13 تیر 1402 ] [ 12:39]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
رژیم غذایی مناسب برای سلامت قلب تاریخ : دوشنبه 27 فروردین 1403
آهنگ جدید مهدی مقدم به نام «خط چشم» تاریخ : پنجشنبه 09 فروردین 1403
نکات مهم قبل از خرید ملحفه تاریخ : یکشنبه 05 فروردین 1403
از کنترل های Hunter برای برنامه ریزی مناسب آبیاری استفاده کنید. تاریخ : سه شنبه 15 اسفند 1402
همه چیز درباره بیماری پروستات و علائم آن تاریخ : چهارشنبه 09 اسفند 1402
ورژن آکوستیک آهنگ جدید نوان به نام «عجب بارونیه» تاریخ : جمعه 27 بهمن 1402
کپسول اسپرم سمناکس تاریخ : چهارشنبه 18 بهمن 1402
ساخت فروشگاه سخت افزار (صفر تا 100) تاریخ : پنجشنبه 05 بهمن 1402
آموزش هارکراتین در ایران صورت تاریخ : یکشنبه 17 دی 1402
موزیک ویدیو جدید بابک جهانبخش به نام «عاشقتم که» تاریخ : شنبه 16 دی 1402
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 73
کل نظرات کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 2
تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 9
باردید دیروز باردید دیروز : 145
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 154
بازدید ماه بازدید ماه : 4,228
بازدید سال بازدید سال : 20,952
بازدید کلی بازدید کلی : 56,366

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.142.250.114
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir