')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://khabarestan24.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

خبرستان 24

سوالات متداول و مشکلات رایج چاپگرهیچ چیز خسته کننده تر از زمانی نیست که شما نیاز به چاپ چیزی دارید و چاپگر شما همکاری نمی کند. حتما برای همه شما پیش آمده که نیاز به چاپ متن خاصی داشته باشید. اما ناگها

banner
جستجوگر پیشرفته



سوالات متداول و مشکلات رایج چاپگر

هیچ چیز خسته کننده تر از زمانی نیست که شما نیاز به چاپ چیزی دارید و چاپگر شما همکاری نمی کند. حتما برای همه شما پیش آمده که نیاز به چاپ متن خاصی داشته باشید. اما ناگهان با یک صفحه خالی، تصویر یا خطوط تار و بسیاری از مشکلات دیگر مواجه می شوید.

چنین مشکلاتی ممکن است برای همه افرادی که با چاپگر سر و کار دارند پیش بیاید. از این رو، در این مقاله از آوا فرهنگ آریا، تصمیم گرفته ایم تمامی سوالات و مشکلات رایج مربوط به چاپگر را بررسی کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چرا چاپ من چاپ نمی شود؟

چاپ نشدن یک مشکل جدی و دردسرساز است و ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. به عنوان مثال، این مشکل می تواند به دلایل بسیار رایجی مانند مشکلات شبکه، کم بودن جوهر یا کارتریج تونر، گیر کردن کاغذ و غیره ایجاد شود. علت آن همچنین می تواند به مسائل پیچیده ای مانند نیاز به خدمات، نقص فیزیکی، مشکلات درایور سخت افزار و غیره مربوط باشد. بنابراین باید تمامی اتصالات و بخش های نرم افزاری و سخت افزاری چاپگر را به طور کامل بررسی کنید تا علت دقیق این مشکل را دریابید.

چرا چاپگر من چاپ نمی کند؟

چرا چاپگر من وصل نمی شود؟

یکی دیگر از سؤالات و مشکلات رایج چاپگرها وصل نبودن چاپگر است. قطع ارتباط پرینتر ممکن است به دلایل زیادی اتفاق بیفتد. برای حل این مشکل، باید علت واقعی مشکل را پیدا کنید و تمام اتصالات و سلامت آن را بررسی کنید. بنابراین، اول از همه، باید بررسی کنید که آیا کابل USB شما سالم است یا خیر. هنگامی که مطمئن شدید کابل و کانکتور چاپگر سالم هستند، باید مشکلات دیگر را بررسی کنید.

یکی از دلایل عدم اتصال چاپگر این است که در سیستم شما شناسایی نمی شود. برای حل این مشکل، می توانید چاپگر را به روز کنید. همچنین می توانید عیب یاب را برای تشخیص و رفع مشکلات چاپگر امتحان کنید. برای انجام این کار، به سادگی این مراحل را دنبال کنید:

1) وارد کنترل پنل سیستم خود شوید.

دستگاه ها و چاپگرها

2) ابزارهای مطبوعاتی و چاپگرها؛

3) چاپگر خود را پیدا کنید، روی آن کلیک راست کرده و Troubleshoot را انتخاب کنید.

4) اجازه دهید سیستم مشکل را حل کند و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا مشکل را حل کنید.

علاوه بر این موارد، یک سرویس عیب یابی چاپگر یا اسپولر چاپگر نیز می تواند به یافتن علت این مشکل کمک کند. این سرویس تعاملات با چاپگرها را مدیریت می کند. در برخی موارد، راه اندازی مجدد این سرویس ممکن است مشکل عدم امکان اتصال به چاپگرها را حل کند.

برای انجام این کار، "services.msc" را در کادر Run تایپ کنید و OK کنید.

services.msc

سپس سرویس Print Spooler را پیدا کنید. اگر سرویس در حال اجرا است، ابتدا روی سرویس کلیک راست کرده و Stop را انتخاب کنید. در نهایت برای راه اندازی مجدد، Start را فشار دهید.

اسپولر چاپ

پس از انجام این مراحل، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید در بیشتر موارد، این مشکل را برطرف می کند و چاپگر متصل می شود گاهی اوقات، چاپگر متصل به مشکلات سخت افزاری مرتبط است اگر چاپگر شما به درستی کار نمی کند و مشکل سخت افزاری می بینید، با فروشنده چاپگر یا شرکت گارانتی تماس بگیرید و اجازه دهید مشکل را برطرف کنند.

چرا چاپگر من آفلاین است؟

یکی دیگر از سوالات رایج و مشکل پرینترها این است که به طور ناگهانی خاموش می شوند و به شبکه وصل نمی شوند. معمولاً تشخیص آفلاین بودن چاپگر آسان است. اگر آفلاین هستید، سیستم پیامی را نشان می دهد که شما را از این مشکل مطلع می کند. آفلاین بودن چاپگر می تواند ناشی از مشکلات Wi-Fi، مشکلات اتصال سیستم، تنظیمات نادرست و غیره باشد.

اولین قدم برای رفع این مشکل چاپگر، ارزیابی آسیب فیزیکی کابل ها و پورت های شما است. مطمئن شوید که چاپگر شما به منبع برق وصل است و همه کابل ها به درستی وصل شده اند. اگر اتصال کابلی دارید، آن را روی همه پورت های دستگاه خود تست کنید یا پورت دیگری را امتحان کنید تا مطمئن شوید کابل مشکلی ندارد. اگر از طریق Wi-Fi متصل هستید، چاپگر را با کابل به رایانه وصل کنید تا ببینید آیا چاپگر شما کار می کند یا خیر. اگر بله، ممکن است مشکل مربوط به اتصال شبکه شما باشد.

در این مرحله، باید مطمئن شوید که اتصال شبکه شما کار می کند و چاپگر شما به همان شبکه Wi-Fi رایانه شما متصل است. معمولاً منوی داخلی چاپگر نشان می دهد که به کدام شبکه متصل است. برای اطلاعات بیشتر در مورد افزودن شبکه Wi-Fi، به کتابچه راهنمای چاپگر خود مراجعه کنید.

اگر اتصال شما خوب است؛ اما اگر چاپگر هنوز به اینترنت متصل نیست، باید مراحل زیر را در رایانه خود دنبال کنید:

1. ابتدا چاپگر و کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید.

2. چاپگر را به عنوان چاپگر پیش فرض انتخاب کنید. روند برای این:

به Settings > Devices > Printers & Scanners بروید و Set as default printer را در قسمت Printer انتخاب کنید.

3. سپس Pause Printing را پاک کنید و از چاپگر به صورت آفلاین استفاده کنید.

4. وقتی پیام «تنظیم این چاپگر به عنوان پیش‌فرض مانع از مدیریت چاپگر پیش‌فرض ویندوز می‌شود» ظاهر شد، روی OK کلیک کنید.

اگر مشکل ادامه داشت، درایور چاپگر خود را به‌روزرسانی یا دوباره نصب کنید.

چرا چاپگر من وصل نمی شود؟

چرا چاپگر من کم رنگ چاپ می کند؟

در بیشتر موارد این مشکل ناشی از انواع جوهر است و مشکل جدی نیست. اگر چاپگر شما روی یک کارتریج جوهر کوچک نصب شده است، آن را تبدیل کنید و به راحتی تصاویر و متن را چاپ کنید. البته کمبود جوهر می تواند دلیل بسیار ساده ای برای این مشکل باشد که به راحتی حل می شود.

چرا چاپگر من سفید چاپ می کند؟

یکی دیگر از سوالات رایجی که بسیاری از کاربران با آن مواجه هستند و رایج ترین مشکلات چاپگر، چاپ کاغذ سفید روی و خارج از دستگاه است. دلایل زیادی وجود دارد که چرا چاپگر ممکن است به طور تصادفی صفحات خالی تولید کند. رایج ترین آنها بسته های جوهر بد، نصب بد کارتریج و گرفتگی نازل ها هستند. گاهی اوقات مشکلات درایور و نرم افزار می تواند باعث این مشکل شود.

برای حل این مشکل می توانید موارد زیر را بررسی کنید:

1. مطمئن شوید که چاپگر در همه جهات تراز و پایدار است. اگر چاپگر کج یا زاویه دار باشد، به درستی کار نمی کند.

2. کارتریج ها را بررسی کنید و در صورت قدیمی بودن آنها را تعویض کنید.

3. مطمئن شوید که کاغذ مناسب را انتخاب کرده اید.

4. بررسی کنید که تنظیمات اندازه، جهت و طرح بندی کاغذ در نرم افزار چاپگر صحیح است.

5. مطمئن شوید که سند فاقد صفحات خالی است. اگر نرم افزار چاپگر شما دارای گزینه پیش نمایش است، قبل از چاپ، صفحات خالی را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را حذف کنید.

6. اگر از Windows یا Mac استفاده می کنید، می توانید برگه خالی را در نرم افزار چاپگر خود انتخاب کنید.

چرا چاپگر من نصب نمی شود؟

اگر پیغام خطایی دریافت کردید که چاپگر نصب نشده است، یا اگر چاپگر به عنوان یک گزینه در ویندوز و برنامه های شما ظاهر نمی شود، ممکن است مشکلی در دستگاه، سیستم اتصال آن یا رایانه شما وجود داشته باشد.

برای حل این مشکل، می توانید درایور چاپگر خود را به روز کنید یا چاپگر را از سیستم خود حذف و مجدداً نصب کنید. گاهی اوقات ممکن است چاپگر شما با سیستم عامل کامپیوتر شما سازگار نباشد. بنابراین، قبل از خرید چاپگر، مطمئن شوید که از سیستم عامل کامپیوتر شما پشتیبانی می کند.

چرا چاپگر من اشتباه چاپ می کند؟

چاپ اشتباه سند یکی دیگر از سؤالات و مشکلات رایج چاپگر است. یکی از رایج ترین دلایل گیر کردن کاغذ، گاز معیوب در چاپگر است. برای حل این مشکل ابتدا باید سینی کاغذ چاپگر و نحوه نصب گاز را بررسی کنید. پس از آن باید از گیر نکردن سند در حین چاپ مطمئن شوید. اگر این موضوع را تأیید کرده اید و مشکل فنی وجود ندارد، باید چاپگر خود را مجدداً تنظیم کنید:

1. ابتدا روی دکمه Printer Setup کلیک کنید یا تنظیمات چاپگر را در رایانه خود وارد کنید.

2. منوی Tools را باز کرده و روی Align Printer کلیک کنید.

3. در این مرحله، فرآیند تعمیر کارتریج ها شروع می شود و حدود 7 دقیقه طول می کشد.

4. در نهایت، پیام موفقیت آمیز فرآیند را مشاهده خواهید کرد.

چرا چاپگر من اشتباه چاپ می کند؟

چرا چاپگر من روشن نمی شود؟

مشکل روشن نشدن چاپگر، اگرچه ساده است، اما می تواند بسیار دردسرساز باشد. این مشکل به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد و بررسی و حل مشکل ریشه ای زمان زیادی می برد.

به عنوان مثال، این مشکل می تواند مربوط به مشکلات سخت افزاری، خرابی کابل، مشکلات پریز برق و ... باشد. بنابراین باید هر اتصال را به صورت آزمایشی و خطا بررسی کنید و از سلامت سوکت ها، کابل ها، سوکت ها و سایر قطعات اطمینان حاصل کنید.

توصیه می کنیم برای اطلاع از علت اصلی روشن نشدن چاپگر و تعمیر حرفه ای آن، با نماینده محصولات چاپگر خود تماس بگیرید.

چرا چاپگر من سایه می اندازد؟

ربودن پرینتر نیز می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این قسمت به برخی از آنها اشاره می کنیم:

1. مشکل کارتریج و جوهر: برای حل این مشکل کارتریج را بیرون آورده و یکبار تکان دهید تا پودر کارتریج به طور یکنواخت پخش شود.

2. غلتک های آسیب دیده: غلتک های آسیب دیده یکی از دلایل اصلی گیر کردن چاپگر هستند. باید سلامت سیلندر را بررسی کنید و در صورت خرابی یا قدیمی بودن آن را تعویض کنید.

3. استفاده از کاغذ اشتباه: حتما بررسی کنید که آیا سایه زدن روی کاغذهای مختلف تکرار می شود یا با کاغذ خاصی مرتبط است.

4. وجود گرد و غبار: باید چاپگر و فیوز آن را کاملا تمیز کنید تا مطمئن شوید که سایه ها مربوط به وجود گرد و غبار و آلودگی نیستند.

5. رطوبت: گاهی وجود رطوبت در محیط باعث ایجاد سایه در چاپگر می شود. پس حتما آن را در محیطی بدون رطوبت قرار دهید.

با این چند راه حل ساده، مشکل سایه پرینتر شما حل خواهد شد.

چرا چاپگر من سیاه است؟

برای بررسی علت و حل مشکل، باید نیمی از کاغذ چاپ شده را بردارید و ببینید آیا چاپ کاملاً سیاه است یا خیر. سپس درام تصویربرداری را بررسی کنید تا ببینید آیا چاپی روی تونر وجود دارد یا خیر. اگر کاملا سیاه است یا کارتریج تونر خراب است، مشکل از منبع تغذیه و ولتاژ بالای آن است. در بیشتر موارد با رفع این موارد می توانید مشکل را به طور کامل حل کنید.

اخرین حرف

در این مقاله به بررسی مهم ترین سوالات روزانه و مشکلات روزمره ناشران پرداخته ایم و سعی کرده ایم برای هر یک از آنها راه حل های مناسبی ارائه دهیم. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند و توانسته باشیم به شما در حل مشکلتان کمک کنیم. اما اگر سوال یا مشکلی دارید که در این مقاله به آن پرداخته نشده است از طریق قسمت نظرات انتهای همین صفحه با ما در میان بگذارید تا سریعا به شما پاسخ دهیم.

مرجع: چرا پرینترم پرینت نمی‌گیرد؟


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 159


نویسنده
نویسنده : نویسنده خبرستان
تاریخ : [چهارشنبه 10 خرداد 1402 ] [ 19:01]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
رژیم غذایی مناسب برای سلامت قلب تاریخ : دوشنبه 27 فروردین 1403
آهنگ جدید مهدی مقدم به نام «خط چشم» تاریخ : پنجشنبه 09 فروردین 1403
نکات مهم قبل از خرید ملحفه تاریخ : یکشنبه 05 فروردین 1403
از کنترل های Hunter برای برنامه ریزی مناسب آبیاری استفاده کنید. تاریخ : سه شنبه 15 اسفند 1402
همه چیز درباره بیماری پروستات و علائم آن تاریخ : چهارشنبه 09 اسفند 1402
ورژن آکوستیک آهنگ جدید نوان به نام «عجب بارونیه» تاریخ : جمعه 27 بهمن 1402
کپسول اسپرم سمناکس تاریخ : چهارشنبه 18 بهمن 1402
ساخت فروشگاه سخت افزار (صفر تا 100) تاریخ : پنجشنبه 05 بهمن 1402
آموزش هارکراتین در ایران صورت تاریخ : یکشنبه 17 دی 1402
موزیک ویدیو جدید بابک جهانبخش به نام «عاشقتم که» تاریخ : شنبه 16 دی 1402
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 73
کل نظرات کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 3
تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 242
باردید دیروز باردید دیروز : 204
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته بازدید هفته : 965
بازدید ماه بازدید ماه : 689
بازدید سال بازدید سال : 21,763
بازدید کلی بازدید کلی : 57,177

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.144.9.141
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir