')); replace2=replace.replace(new RegExp('form','gim'),'div'); document.getElementById(Id_Rozblog_Comment).innerHTML='
'; } } xmlhttp.open("GET",'http://khabarestan24.rozblog.com/post/comment/'+CommentID,true); xmlhttp.send(); } function SM(strCode) {document.getElementById ('tex').value +=strCode;}

خبرستان 24

در مشهد کجا برویم؟ این سوالی است که بیشتر مسافران پس از سفر به مشهد می پرسند. پس از زیارت حرم امام رضا (ع) با فهرستی از جاذبه ها، اماکن تفریحی و طبیعی روبرو خواهید شد. تو می توانی تصمیم بگیری. اگر می

banner
جستجوگر پیشرفته




در مشهد کجا برویم؟ این سوالی است که بیشتر مسافران پس از سفر به مشهد می پرسند. پس از زیارت حرم امام رضا (ع) با فهرستی از جاذبه ها، اماکن تفریحی و طبیعی روبرو خواهید شد. تو می توانی تصمیم بگیری. اگر می خواهید دیدنی های مشهد را ببینید و لذت ببرید، به ادامه مطلب بروید. با سایت گردشی تاپ همراه باشید.

مکان های مقدس

شهر مشهد به خاطر دیدگاه امام رضا (ع) به عنوان پایتخت معنوی ایران شناخته می شود. به همین منظور برای آشنایی با دیدنی های مشهد ابتدا به زیارت مرکز مقدس می پردازیم. سپس در چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان به گشت و گذار در سایر نقاط مشهد می پردازیم.

1. حرم امام رضا (ع); جاذبه های اصلی مشهد

زیارت مقبره امام رضا (ع) جزء ضروری سفر شما به مشهد است و اگر پابوس نرفته باشید، احساس می کنید نماد اصلی شهر را ندیده اید! به هر حال شهر مشهد به دلیل وجود مرقد این پیامبر اکرم زیارتگاه مهمی است.

البته ناگفته نماند که بسیاری از زائران و گردشگران در اولین سفر خود به مشهد تنها برای روحیه صحن و کاخ آن به زیارت امام رضا (ع) بسنده می کنند. با اضافه شدن چایخانه حضرت رضا (ع) می توانید از لحظات معنوی سفر به مشهد نهایت استفاده را ببرید. خیلی وقته مشهد نیستی و میخوای با قیمت پایین کار کنی؟ ما در تورگاردن تورهای مشهد را با بودجه محدود ارائه می دهیم. با کمک تیم پشتیبانی ما می توانید در کمترین زمان از سفر خود به مشهد لذت ببرید.

از جمله اشیایی که در داخل مرکز مقدس یافت می شود، جزئیات به کار رفته در ایجاد فضا است. آینه های ظریف، درهای فلزی و تخته های طراحی شده سفارشی از جمله مکان های مقدسی هستند که در حیاط ها، بالکن ها و اماکن مقدس در سراسر جهان خواهید یافت. علاوه بر این، شیخ بهایی، شیخ حسنعلی اصفهانی معروف به نخودکی و... قبرهای افراد مشهور مانند این زیارتگاه ها نزدیک ترین جاذبه ای هستند که در مکان مقدس پیدا می کنید.

2. مسجد گوهرشاد مشهد نمایی نزدیک حرم

مسجد گوهرشاد مشهد یکی از دیدنی های نزدیک حرم است. این مسجد در فاصله کمی در جنوب بقعه متبرکه قرار دارد و یکی از آثار تاریخی دوره تیموری است. مسجد گوهرشاد دارای گنبدی به ارتفاع 41 متر و به رنگ آبی است. کتیبه ای نیز به خط کوفی بر روی این گنبد وجود دارد. علاوه بر این گنبد، دو مناره طلایی بسیار زیبا به ارتفاع تقریبی 43 متر ساخته شد. پس از این مناره ها، یکی از جاذبه های اصلی مسجد گوهر شاد، تراس بزرگ، تراس مقصوره است.

3. مقبره پیر پالاندوز، نزدیک کلیسا

از دیگر مکان های دیدنی مشهد می توان به آرامگاه پیر پالاندوز دوران صفویه در نزدیکی حرم امام رضا اشاره کرد. تأثیر حکومت صفویه را می توان در ساخت قسمت های مختلف بقعه مشاهده کرد. این مکان زیارتی مقبره عارف معروف محمد عارف عباسی است. برای رسیدن به پیر پالندوز مشهد باید به ضلع شمال شرقی حرم مطهر در ابتدای خیابان نواب صفوی (پایین خیابان) بروید. پس از چند دقیقه پیاده روی، نشان قبر شیخ محمد عارف را خواهید دید.

آرامگاه پیر پالاندوز با گنبد پیازی شکل و کاشی‌های آبی زیباست که آرامش خوبی را به همه بازدیدکنندگان می‌دهد.

4. مسجد تاریخی 72 تن، جاذبه نزدیک حرم

از اماکن مقدس و زیبای مشهد می توان به مسجد 72 تنی با نفوذ تاریخی اشاره کرد. این مسجد تاریخی در فاصله کمی از حرم مطهر امام رضا (ع) قرار دارد و به راحتی قابل دسترسی است. برای رسیدن به آنجا باید به منطقه سرشور، جاده خسروی، ابتدای بازار بزرگ، ضلع جنوب غربی معبد بروید.

در مورد تاریخچه مسجد 72 تنی مشهد نظرات زیادی وجود دارد. برخی از مردم مشهد معتقدند که این مسجد توسط خواجه نظام الملک ساخته شده و در آن زمان به مسجد نوغان معروف بوده است. برخی معتقدند این مسجد 72 تنی متعلق به قبایل اهل سنت مشهد بوده که در سال 855 هجری قمری به بهره برداری رسیده است. آنچه این مسجد را دیدنی می کند کاشی کاری ها، معماری و گنبد زیبای آن است.

اگر می خواهید درباره مکان های تاریخی مشهد بیشتر بدانید، قسمت آخر این مقاله را بخوانید.

5. کلیسای مقدس مسروپ، مکان مقدس مشهد

کلیسای مسروپ یکی از مکان های گردشگری و مقدس مشهد است. این کلیسا در خیابان جانباز قرار دارد و اکثر اهالی آن خیابان مسروپ آن را با نام کلیسای مریم مقدم می شناسند. کلیسای ارامنه در سال 1941 در زمان پهلوی در اینجا ساخته شد و داستان های جالبی را به وجود آورده است. این منطقه یک منطقه ارمنی نشین بود که در نزدیکی قلعه قدیمی قرار داشت.

در کنار کلیسای مسروپ مقدس، مدرسه و ساختمان های اداری ارامنه نیز وجود دارد. این کلیسا یکی از دیدنی های مشهد است و اگر به مکان های تاریخی علاقه دارید می توانید بازدید از این کلیسا را ​​در اولویت قرار دهید.

بازدید از مشهد نزدیک حرم (جهت تفریح ​​و سوغاتی)

از آنجایی که مسجد اولین مقصد بسیاری از مسافران است، در ابتدا بهترین مکان های مشهد در نزدیکی مسجد را معرفی می کنیم. از جمله فعالیت هایی که در مشهد توصیه می شود، خرید سوغاتی را توصیه می کنیم، ترکیبی از جاذبه ها و سوغاتی های مشهد را می توان در نزدیکی مقبره به وفور یافت. به عنوان مثال بازار رضا مشهد در 200 متری مسجد یکی از بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی و گشت و گذار در مشهد است.

پس از بازار رضا، بازار عباس کلی خان، بازار بزرگ مرکزی، بازار غدیر و بازار جنت هر کدام کمترین فاصله را با مزار دارند. توریستی ترین مکان های مشهد نزدیک آرامگاه های اطراف خیابان نواب صفوی، چهارراه شهدا و میدان آب هستند. کوسنگی قدیمی ترین و نزدیک ترین پارک به مشهد است و بعد از مرکز خرید همه گردشگران از آن دیدن می کنند.

1. بازار رضا (اولین جاذبه گردشگری مشهد برای خرید انواع سوغات)

بازار رضا بزرگترین بازار سرپوشیده و یکی از جاذبه های گردشگری مشهد تور بی نظیری را در اختیار شما قرار می دهد. بازدید از این بازار سرپوشیده و باستانی مشهد برای علاقمندان به آشنایی با تاریخ این شهر خالی از لطف نخواهد بود. در این بازار سرپوشیده که یک طرف آن بین خیابان امام رضا و در دیگر آن بازار ستار شهریور است، انواع سوغات مشهد به ویژه به صورت زعفران، خشکبار، تسبیح و انگشترهای سنگ های قیمتی و کاسه های نقره عرضه می شود. پدیدار خواهد شد

بازار رضا نیز یکی از مکان های جالب اطراف حرم امام رضا است که در بین گردشگران محبوبیت زیادی پیدا کرده است و کمتر گردشگر به حرم می رود و از آن بازدید نمی کند.

2. تپه های خاکی در منطقه نوگان

گنبد گلی یکی از بناهای تاریخی و مهم شهر مشهد و منطقه نوگان (جنب حرم) به شمار می رود. این بنا آرامگاه سلطان محمد از نوادگان موسی بن جعفر است. برخی معتقدند که او امام نبود، بلکه از خردمندان عصر خلافت هارون الرشید بود. اجداد سلطان محمد در ساختن حرم نقش داشته اند و نام آنها بر روی برخی از کاشی کاری ها و تزئینات حرم دیده می شود. در مرو درگذشت و در نوجان به خاک سپرده شد. در حال حاضر این بنا در خیابان طبرسی یکی از خیابان های روبروی حرم مطهر واقع شده است.

بنای اولیه گنبد سفالی مشهد به دوره تیموریان بازمی گردد، اما در دوره صفویه و قاجاریه بازسازی و به آن اضافه شد. این نام از ساختار آن گرفته شده است. اصل این بنا از خشت ساده و بدون کاشی و مناره بوده است. این بنا شامل پایه گنبد، چهار کاخ و هشت ورودی است. گنبد هنوز در حالت سفالی است. حرم سلطان محمد در ابعاد 9.5 در 7 متر و ارتفاع سقف 12 متر است.


:: امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

:: بازدید : 7


نویسنده
نویسنده : نویسنده خبرستان
تاریخ : [چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 ] [ 10:27]
تاریخ
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
آخرین مطالب ارسالی
چگونه فیلتر اکانت روبیک را حذف کنیم؟ تاریخ : دوشنبه 24 اردیبهشت 1403
اوتیسم چیست؟ چه علائمی دارد و چگونه درمان می‌شود؟ تاریخ : جمعه 21 اردیبهشت 1403
از تاثیرات موسیقی راک بر مغز چه می دانید؟ تاریخ : جمعه 21 اردیبهشت 1403
قرص ایبوپروفن برای چیست؟ نحوه مصرف و عوارض تاریخ : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
جاذبه های دیدنی برای گردشگران در مشهد تاریخ : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
بیماری صرع | انواع، راه درمان و پیشگیری تاریخ : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
پارفریز چیست؟ تاریخ : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
آهنگ وای از دل من میدونی قلبم بی تو میمیره تاریخ : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
رژیم غذایی مناسب برای سلامت قلب تاریخ : دوشنبه 27 فروردین 1403
آهنگ جدید مهدی مقدم به نام «خط چشم» تاریخ : پنجشنبه 09 فروردین 1403
user
progress عضو شويد


progress فراموشی رمز عبور؟

progress عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب کل مطالب : 81
کل نظرات کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین افراد آنلاین : 3
تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین کاربران آنلاین

آمار بازدید آمار بازدید
بازدید امروز بازدید امروز : 8
باردید دیروز باردید دیروز : 40
ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 8
بازدید هفته بازدید هفته : 8
بازدید ماه بازدید ماه : 3,111
بازدید سال بازدید سال : 24,185
بازدید کلی بازدید کلی : 59,599

اطلاعات شما اطلاعات شما
آِ ی پیآِ ی پی : 3.145.56.28
مرورگر مرورگر : Safari 5.1
سیستم عامل سیستم عامل :
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : RojPix.ir